En
læringsteoretisk problemstilling ¨
Vælg
en case (situation) fra din dagligdag:
Jeg er underviser på en erhvervsskole, jeg underviser på auto grundforløb GF2
Jeg er underviser på en erhvervsskole, jeg underviser på auto grundforløb GF2
min problem stilling i min case, omhandler et emne jeg har brugt i tidligere opgaver på Metropol:
Hvordan får jeg skabt bedre transfer i undervisningen. Mellem teori og praksis,
Hvordan får jeg skabt bedre transfer i undervisningen. Mellem teori og praksis,
Efter en teoretisk eller praktisk gennemgang af en forestående opgave i værkstedet. Det være sig en måle opgave, på en bil eller motor. Oplever jeg at nogle elever er usikre, eller mangler forståelse for hvordan de skal gribe opgaven an. Det giver sig udslag i at eleven har andre gøremål f.eks. han vil gerne ud og ryge, på toilettet eller bare snakke med de andre i stedet for at gå i gang
hvad vil du undersøge
Hvordan? kan vi ved hjælp af Digitale teknologier, skabe en bedre forståelse for eleverne således at der opstår en bedre transfer i undervisningen mellem teori og praksis
Hvilke Digitale teknologier vil jeg anvende i undervisningen
Hvorfor er det netop disse teknologier der er gode til at løse min problem stilling ?
Kan jeg ? ved at implementere digitale teknologier/ platforme, barkoder med videoer eller andre digitale hjælpemidler måske hjælpe eleverne til en bedre forståelse af de opgaver der bliver stillet dem
Ingen kommentarer:
Send en kommentar